Subject: FW: Menetlus nr 435611 - tuletõrjehüdrandi, veetorustiku ja kanalisatsioonitorustiku ehitusloa menetlusest, 4-11/892
From: Laur Kõiv <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Fri, 9 May 2025 11:12:20 +0300

Tere

Palun registreerida minule täitmiseks

Delta viit 7.1-2/25/11463-8

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/>
Transpordiamet

From: Kaisa Karu <[email-masked]>
Sent: Friday, May 9, 2025 10:57 AM
To: Laur Kõiv <[email-masked]>
Subject: FW: Menetlus nr 435611 - tuletõrjehüdrandi, veetorustiku ja
kanalisatsioonitorustiku ehitusloa menetlusest, 4-11/892

Tere

Edastan seoses tuletõrjehüdrandi, veetorustiku ja kanalisatsioonitorustiku
ehitusloa taotlusega nr 2411271/07200 alloleva kirja. RBE-lt saadud info
kohaselt on TRAM-ga järgneva tingimuse osas suhtluses oldud: „Tehnovõrgu
omanik peab esitama Transpordiametile garantiikirja kehtivusajaga 5
aastat, milles kirja väljastaja tagab tehnovõrgu ehitustööde käigus
riigitee konstruktsioonide kahjustamise ning taastamistööde puuduste
ilmnemisel puuduste ja kahju likvideerimise oma kuludega garantiiperioodi
jooksul.“

TTJA jätaks ehitusloa andmisel arvestamata TRAM-i ülal toodud tingimuse
ning asendaks selle RBE pakutud tingimusega: „RBE tagab, et väljaehitatud
ristumiskohtadele kehtib 5-aastane garantiiperiood ja garantiiperioodil
TRAMi ja/või RBE ja/või objekti Inseneri poolt avastatud kõik ristumiskoha
puudused on likvideeritud esimesel võimalusel. Kui objektiivsetel
põhjustel ei ole puuduste likvideerimine esimesel võimalusel võimalik,
siis tuleb tagada puuduste likvideerimine hiljemalt garantiiperioodi
lõpuks. Garantiiperiood algab objekti vastuvõtmisest. RBE kinnitab, et
lepingus nr 2024-K003 on ettenähtud 5-aastane garantiiperiood ehitusloa
taotluses toodud tööle.“

Palume esimesel võimalusel vastata, kas Transpordiametile see lahendus
sobiks.

Lugupidamisega

Kaisa Karu

Ehituse tegevusõiguse talituse peaspetsialist

Tel 667 2083

 <mailto:[email-masked]> [email-masked] |  <http://www.ttja.ee/>
www.ttja.ee

Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Amet

                                              Endla 10a 10122 Tallinn

From: Hannes Tiru <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Friday, May 9, 2025 10:38 AM
To: Kaisa Karu <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Cc: Liisa Karu <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; KUUTOK Jaan
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; Harju1
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; Jan Minski <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Re: Menetlus nr 435611 - tuletõrjehüdrandi, veetorustiku ja
kanalisatsioonitorustiku ehitusloa menetlusest, 4-11/892

Tere

RBE on tingimused üle vaadanud ning ei saa nõustuda punktiga 3.5
Tehnovõrgu omanik peab esitama Transpordiametile garantiikirja
kehtivusajaga 5 aastat, milles kirja väljastaja tagab tehnovõrgu
ehitustööde käigus riigitee konstruktsioonide kahjustamise ning
taastamistööde puuduste ilmnemisel puuduste ja kahju likvideerimise oma
kuludega garantiiperioodi jooksul.

RBE hinnangul ei saa Transpordiamet nõuda Tehnovõrgu omaniku
garantiikirja, kuna:

1.	EhS § 42 lg 1 kohaselt ehitusluba antakse, kui esitatud
ehitusprojekt vastab õigusaktides sätestatud nõuetele, eelkõige
detailplaneeringule või projekteerimistingimustele ning ehitisele ja
ehitamisele esitatud nõuetele. Ehk ehitusloa konotrolliese puudutab üksnes
ehitamise sisulist poolt. Garantii on lepinguline küsimus.
2.	RBE tagab, et väljaehitatud ristumiskohtadele kehtib 5-aastane
garantiiperiood ja garantiiperioodil TRAMi ja/või RBE ja/või objekti
Inseneri poolt avastatud kõik ristumiskoha puudused on likvideeritud
esimesel võimalusel. Kui objektiivsetel põhjustel ei ole puuduste
likvideerimine esimesel võimalusel võimalik, siis tuleb tagada puuduste
likvideerimine hiljemalt garantiiperioodi lõpuks. Garantiiperiood algab
objekti vastuvõtmisest. RBE kinnitab, et lepingus nr 2024-K003 on
ettenähtud 5-aastane garantiiperiood ehitusloa taotluses toodud tööle ning
TRAMi poolt nõutud garantiikohustust täidetakse selle lepingu kaudu.

Punkti on 2. Osas on sõlmimisel ka RBE ja TRAMi vahel koostöö kokkulepe,
mis käsitleb garantiiaja küsimusi eeltoodud sõnastuses.

Palume TTJA-l väljastada vastav ehitusluba.

Lugupidamisega,

Hannes Tiru

projektijuht

Rail Baltic Estonia OÜ

Veskiposti 2/1, Polarise maja

Tallinn 10138

Tel: +372 5053354

E-mail: [email-masked] <mailto:[email-masked]>

  _____

From: Kaisa Karu <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Friday, May 9, 2025 10:14 AM
To: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Cc: Hannes Tiru <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: FW: Menetlus nr 435611 - tuletõrjehüdrandi, veetorustiku ja
kanalisatsioonitorustiku ehitusloa menetlusest, 4-11/892

Tere

Edastan AS ELVESO kirja.

Lugupidamisega

Kaisa Karu

Ehituse tegevusõiguse talituse peaspetsialist

Tel 667 2083

 <mailto:[email-masked]> [email-masked] |  <http://www.ttja.ee/>
www.ttja.ee

Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Amet

                                              Endla 10a 10122 Tallinn

From: Annika Krinpus <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Thursday, May 8, 2025 3:08 PM
To: Kaisa Karu <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Cc: Reimo Alas <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; [email-masked]
<mailto:[email-masked]>
Subject: FW: Menetlus nr 435611 - tuletõrjehüdrandi, veetorustiku ja
kanalisatsioonitorustiku ehitusloa menetlusest, 4-11/892

Tere

Piirkonna ÜVK rajatiste omanik (AS ELVESO) ei ole projekti (OÜ
Keskkonnaprojekt „Rail Baltica Harjumaa põhitrassi raudteetaristu I etapi
ehitustööd OU0450. Veevarustus ja kanalisatsioon“) järgsete ÜVK rajatiste
ehitustööde Tellija. Sellest tulenevalt AS ELVESO punkt 3.5 kirjeldatud
garantiikirja ei esita ning garantiikirja esitamise kohustus on tööde
Tellijal.

Lugupidamisega

Annika Krinpus

VK teenistuse arendusinsener

AS ELVESO

E-post:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <http://www.elveso.ee/> www.elveso.ee

Edastatud informatsioon on mõeldud ainult sellele era- või juriidilisele
isikule, kellele see on adresseeritud ning võib sisaldada
konfidentsiaalset ja/või salastatud materjali. Selle informatsiooni
läbilugemine, taasedastamine, levitamine või muul viisil kasutamine või
tegutsemine sellest tulenevalt teiste era- või juriidiliste isikute poolt
kui eeldatav saaja, on keelatud. Kui te saite antud sõnumi ekslikult,
palun võtke ühendust saatjaga ning kustutage materjal arvutist.

From: Kaisa Karu <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: 02 May 2025 15:02
To: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
; [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Cc: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Subject: Menetlus nr 435611 - tuletõrjehüdrandi, veetorustiku ja
kanalisatsioonitorustiku ehitusloa menetlusest

Tere

OÜ KESKKONNAPROJEKT esitas Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Ametile
(TTJA) ehitusloa taotluse nr 2411271/07200 tuletõrjehüdrandi, veetorustiku
ja kanalisatsioonitorustiku ehitamiseks Rae vallas. Edastame tulenevalt
haldusmenetluse seaduse § 40  ehitusloale kantavad tingimused
ülevaatamiseks ja arvamuse avaldamiseks. Palume anda tagasiside esimesel
võimalusel, kuid mitte hiljem kui 07.05.2025 kell 13:00. Seejärel
väljastab TTJA ehitusloa.

Kuna ehitusloale kantavates tingimustes on tingimusi ka tehnovõrgu
omanikule, palume ka AS ELVESO-l tingimused üle vaadata. Lisaks teavitame
AS ELVESO-t tulenevalt ehitusseadustiku § 42 lõikest 8, et TTJA jätab
ehitusloa andmisel osaliselt arvestamata AS ELVESO arvamuse. TTJA jätab
arvestamata järgneva tingimuse: „Ehitustöödega ei või alustada enne
kinnisasja avalikes huvides omandamise seaduse (KAHOS) menetluse
läbiviimist.“ Selgitame, et ehitusloale läheb tingimuseks järgnev
tingimus, mis hõlmab ka AS ELVESO poolt esitatud tingimust: „Juhul, kui
tööde teostamiseks on vajalik läbida või kasutada eraomandis olevaid
kinnistuid, siis on vaja kinnistuomanikega sõlmida kokkulepe või seada
maakasutusõigus.“

Lugupidamisega

Kaisa Karu

Ehituse tegevusõiguse talituse peaspetsialist

Tel 667 2083

 <mailto:[email-masked]> [email-masked] |  <http://www.ttja.ee/>
www.ttja.ee

Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Amet

                                              Endla 10a 10122 Tallinn

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.

Hoiatus: See e-kiri pärineb RBE välisest allikast. Olge manuste ja linkide
avamisel ettevaatlik!

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.